Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden – Het Sop B.V.
Samenvatting Kaartverkoop
- Kaarten zijn te koop bij de verkoopkiosk of online via onze website.
- Online kunt u betalen met de betaalwijze van uw keuze.
- Bij de kiosk kunt u pinnen met vrijwel alle gangbare bankpassen of creditcards, of contant betalen.
- Annulering door de gast (cliënt):
- U kunt tot 2 uur voor de afvaart vragen of uw rondvaart verzet kan worden naar een andere datum of tijdstip (onder voorbehoud van beschikbaarheid). Dit doet u telefonisch in overleg met ons.
- Bij annulering door Het Sop B.V. (bijvoorbeeld door slechte weersomstandigheden of onvoorziene omstandigheden) wordt de rondvaart in overleg verzet of het ticket terugbetaald.
- Alle vaarten zijn afhankelijk van “weer en weder dienende”; de schipper en gids bepalen of een rondvaart doorgaat.
- U wordt 30 minuten voor aanvang van de vaart verwacht bij de verkoopkiosk.
- Het Sop B.V. beschikt over een ruime salon, bovendek en toiletten aan boord.
- Houd rekening met uw kledingkeuze.
- Er is horeca aan boord, maar eigen eten en drinken meenemen mag ook.
Voor uw veiligheid
- Er geldt een vaarverbod bij:
- Windwaarschuwing 6 of hoger aan de kust (zie KNMI.nl/kustdistricten of www.Buienradar.nl).
- Afkondiging door het bestuur i.v.m. organisatorische of technische redenen.
Privacy
- Uw telefoonnummer en e-mailadres worden gebruikt voor het toezenden van kaarten, reserveringen, annuleringen of vragen over een rondvaart.
Volledige Algemene Voorwaarden
- Reguliere Vaarten
- Rondvaarten zijn te boeken voor één of meerdere personen, tot maximaal 32 personen per reservering.
- Reserveren kan via internet (tot 1 uur voorafgaand aan de vaart) of telefonisch.
- Aanmelden bij de boot zelf is mogelijk.
- Passagiers (ook groepen) dienen 30 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. Bent u later, neem dan telefonisch contact op.
- Huisdieren zijn toegestaan mits aangelijnd.
- Roken aan boord is verboden.
- Weersomstandigheden
- Bij weersomstandigheden die de rondvaart belemmeren of onmogelijk maken, beslist de schipper of er gevaren wordt.
- Bij windkracht boven 8 Beaufort wordt nooit gevaren.
- Ook bij minder wind kan de schipper besluiten niet te varen.
- Overmacht en onvoldoende deelname kunnen leiden tot annulering of wijziging van de vaart.
- Gedrag en Aanwijzingen
- De schipper mag passagiers die zich misdragen of in kennelijke staat verkeren van boord verwijderen.
- Volg altijd de aanwijzingen van Het Sop B.V. of haar medewerkers op.
- De schipper kan de vaarroute wijzigen bij slechte weersomstandigheden of stremmingen.
- Vertragingen en Wachttijden
- De boot vertrekt op het geplande tijdstip; er wordt niet gewacht bij reguliere vaarten.
- Betaling
- Groepsvaarten: betaling op de dag zelf, tenzij anders afgesproken.
- Reguliere vaarten: vooruit, per pin of contant.
- Betalingen op de bankrekening van Het Sop B.V. na ontvangst factuur.
- Bedragen dienen in één termijn te worden voldaan.
- Eventuele incassokosten zijn voor rekening van de cliënt.
- Annulering door Cliënt
- Annulering kan schriftelijk, telefonisch of per mail (voorzien van datum).
- Op verzoek kan tot 2 uur voor afvaart de rondvaart verzet worden naar een andere datum/tijdstip (telefonisch, onder voorbehoud van beschikbaarheid).
- Aansprakelijkheid Het Sop B.V.
- Niet aansprakelijk voor schade aan/verlies van eigendommen van cliënt; alles is op eigen risico.
- Niet aansprakelijk voor letsel, behoudens grove schuld/opzet.
- Niet aansprakelijk voor schade bij betreden van steiger of boot.
- Niet aansprakelijk voor vertraging bij afvaart of tijdens rondvaart.
- Aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade en maximaal het verzekerde bedrag of het factuurbedrag.
- Niet aansprakelijk voor verloren voorwerpen.
- Aansprakelijkheid Cliënt
- Cliënt is aansprakelijk voor door hem/haar veroorzaakte schade aan eigendommen van Het Sop B.V. of derden.
- Activiteiten zijn voor eigen risico.
- Cliënt vrijwaart Het Sop B.V. voor schadeclaims door derden.
- Aansprakelijkheid Algemeen
- Geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade, behalve bij aantoonbare opzet/grove schuld.
- Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van ouders/begeleiders en tot 14 jaar altijd onder begeleiding.
- Geen restitutie bij overmacht.
- Klachten
- Klachten binnen 2 dagen na de rondvaart schriftelijk (per e-mail) indienen.
- Mondelinge of te late klachten worden niet in behandeling genomen.
- Veiligheid
- Volg altijd de aanwijzingen van schipper/gids op.
- Bij niet opvolgen kan de vaart worden afgebroken zonder recht op restitutie.
- Overschrijding van het maximaal aantal passagiers: overtollige personen kunnen worden geweigerd.
- Gevonden/Verloren Voorwerpen
- Gevonden voorwerpen kunnen bij de gids of schipper worden afgegeven.
- Het Sop B.V. bewaart gevonden voorwerpen maximaal een maand.
- Ophalen kan na legitimatie.
- Toepasselijk Recht
- Uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Alkmaar.
Bijlage: Extra Verkoopvoorwaarden en Informatie
- Kaarten zijn te koop bij het loket of online. Online betaalt u met de gewenste methode; bij het loket kan dit per pin, creditcard of contant.
- Annulering door de gast: tot 1 uur voor afvaart kan telefonisch een nieuwe datum/tijdstip worden afgesproken (onder voorbehoud van beschikbaarheid).
- Bij annulering door de gast worden administratiekosten in rekening gebracht (zie artikel 9).
- Bij annulering door Het Sop B.V. (bijvoorbeeld door slecht weer, onvoorziene omstandigheden of te weinig deelname) wordt de vaart verzet of het ticket terugbetaald.
- Alle vaarten zijn afhankelijk van “weer en weder dienende”; de schipper en gids bepalen of een rondvaart doorgaat.
- Wij wensen u een prettig verblijf op Het Sop en een goede vaart[1].