Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Het Sop B.V.

Samenvatting Kaartverkoop

  • Kaarten zijn te koop bij de verkoopkiosk of online via onze website.
  • Online kunt u betalen met de betaalwijze van uw keuze.
  • Bij de kiosk kunt u pinnen met vrijwel alle gangbare bankpassen of creditcards, of contant betalen.
  • Annulering door de gast (cliënt):
    • U kunt tot 2 uur voor de afvaart vragen of uw rondvaart verzet kan worden naar een andere datum of tijdstip (onder voorbehoud van beschikbaarheid). Dit doet u telefonisch in overleg met ons.
    • Bij annulering door Het Sop B.V. (bijvoorbeeld door slechte weersomstandigheden of onvoorziene omstandigheden) wordt de rondvaart in overleg verzet of het ticket terugbetaald.
    • Alle vaarten zijn afhankelijk van “weer en weder dienende”; de schipper en gids bepalen of een rondvaart doorgaat.
  • U wordt 30 minuten voor aanvang van de vaart verwacht bij de verkoopkiosk.
  • Het Sop B.V. beschikt over een ruime salon, bovendek en toiletten aan boord.
  • Houd rekening met uw kledingkeuze.
  • Er is horeca aan boord, maar eigen eten en drinken meenemen mag ook.

Voor uw veiligheid

  • Er geldt een vaarverbod bij:

Privacy

  • Uw telefoonnummer en e-mailadres worden gebruikt voor het toezenden van kaarten, reserveringen, annuleringen of vragen over een rondvaart.

Volledige Algemene Voorwaarden

  1. Reguliere Vaarten
  • Rondvaarten zijn te boeken voor één of meerdere personen, tot maximaal 32 personen per reservering.
  • Reserveren kan via internet (tot 1 uur voorafgaand aan de vaart) of telefonisch.
  • Aanmelden bij de boot zelf is mogelijk.
  • Passagiers (ook groepen) dienen 30 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. Bent u later, neem dan telefonisch contact op.
  • Huisdieren zijn toegestaan mits aangelijnd.
  • Roken aan boord is verboden.
  1. Weersomstandigheden
  • Bij weersomstandigheden die de rondvaart belemmeren of onmogelijk maken, beslist de schipper of er gevaren wordt.
  • Bij windkracht boven 8 Beaufort wordt nooit gevaren.
  • Ook bij minder wind kan de schipper besluiten niet te varen.
  • Overmacht en onvoldoende deelname kunnen leiden tot annulering of wijziging van de vaart.
  1. Gedrag en Aanwijzingen
  • De schipper mag passagiers die zich misdragen of in kennelijke staat verkeren van boord verwijderen.
  • Volg altijd de aanwijzingen van Het Sop B.V. of haar medewerkers op.
  • De schipper kan de vaarroute wijzigen bij slechte weersomstandigheden of stremmingen.
  1. Vertragingen en Wachttijden
  • De boot vertrekt op het geplande tijdstip; er wordt niet gewacht bij reguliere vaarten.
  1. Betaling
  • Groepsvaarten: betaling op de dag zelf, tenzij anders afgesproken.
  • Reguliere vaarten: vooruit, per pin of contant.
  • Betalingen op de bankrekening van Het Sop B.V. na ontvangst factuur.
  • Bedragen dienen in één termijn te worden voldaan.
  • Eventuele incassokosten zijn voor rekening van de cliënt.
  1. Annulering door Cliënt
  • Annulering kan schriftelijk, telefonisch of per mail (voorzien van datum).
  • Op verzoek kan tot 2 uur voor afvaart de rondvaart verzet worden naar een andere datum/tijdstip (telefonisch, onder voorbehoud van beschikbaarheid).
  1. Aansprakelijkheid Het Sop B.V.
  • Niet aansprakelijk voor schade aan/verlies van eigendommen van cliënt; alles is op eigen risico.
  • Niet aansprakelijk voor letsel, behoudens grove schuld/opzet.
  • Niet aansprakelijk voor schade bij betreden van steiger of boot.
  • Niet aansprakelijk voor vertraging bij afvaart of tijdens rondvaart.
  • Aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade en maximaal het verzekerde bedrag of het factuurbedrag.
  • Niet aansprakelijk voor verloren voorwerpen.
  1. Aansprakelijkheid Cliënt
  • Cliënt is aansprakelijk voor door hem/haar veroorzaakte schade aan eigendommen van Het Sop B.V. of derden.
  • Activiteiten zijn voor eigen risico.
  • Cliënt vrijwaart Het Sop B.V. voor schadeclaims door derden.
  1. Aansprakelijkheid Algemeen
  • Geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade, behalve bij aantoonbare opzet/grove schuld.
  • Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van ouders/begeleiders en tot 14 jaar altijd onder begeleiding.
  • Geen restitutie bij overmacht.
  1. Klachten
  • Klachten binnen 2 dagen na de rondvaart schriftelijk (per e-mail) indienen.
  • Mondelinge of te late klachten worden niet in behandeling genomen.
  1. Veiligheid
  • Volg altijd de aanwijzingen van schipper/gids op.
  • Bij niet opvolgen kan de vaart worden afgebroken zonder recht op restitutie.
  • Overschrijding van het maximaal aantal passagiers: overtollige personen kunnen worden geweigerd.
  1. Gevonden/Verloren Voorwerpen
  • Gevonden voorwerpen kunnen bij de gids of schipper worden afgegeven.
  • Het Sop B.V. bewaart gevonden voorwerpen maximaal een maand.
  • Ophalen kan na legitimatie.
  1. Toepasselijk Recht
  • Uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  • Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Alkmaar.

Bijlage: Extra Verkoopvoorwaarden en Informatie

  • Kaarten zijn te koop bij het loket of online. Online betaalt u met de gewenste methode; bij het loket kan dit per pin, creditcard of contant.
  • Annulering door de gast: tot 1 uur voor afvaart kan telefonisch een nieuwe datum/tijdstip worden afgesproken (onder voorbehoud van beschikbaarheid).
  • Bij annulering door de gast worden administratiekosten in rekening gebracht (zie artikel 9).
  • Bij annulering door Het Sop B.V. (bijvoorbeeld door slecht weer, onvoorziene omstandigheden of te weinig deelname) wordt de vaart verzet of het ticket terugbetaald.
  • Alle vaarten zijn afhankelijk van “weer en weder dienende”; de schipper en gids bepalen of een rondvaart doorgaat.
  • Wij wensen u een prettig verblijf op Het Sop en een goede vaart[1].