Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Het Sop B.V.

Samenvatting Kaartverkoop

  • Kaarten zijn te koop bij de verkoopkiosk of online via onze website.
  • Online kunt u betalen met de betaalwijze van uw keuze.
  • Bij de kiosk kunt u pinnen met vrijwel alle gangbare bankpassen of creditcards, of contant betalen.
  • Annulering door de gast (cliënt):
    • U kunt tot 24 uur voor de afvaart vragen of uw rondvaart verzet kan worden naar een andere datum of tijdstip (onder voorbehoud van beschikbaarheid). Dit doet u telefonisch in overleg met ons.
    • Bij annulering door Het Sop B.V. (bijvoorbeeld door slechte weersomstandigheden of onvoorziene omstandigheden) wordt de rondvaart in overleg verzet of het ticket terugbetaald.
    • Alle vaarten zijn afhankelijk van “weer en weder dienende”; de schipper en gids bepalen of een rondvaart doorgaat.
  • U wordt 30 minuten voor aanvang van de vaart verwacht bij de verkoopkiosk.
  • Het Sop B.V. beschikt over een toilet aan boord.
  • Houd rekening met uw kledingkeuze.
  • Er is geen horeca aan boord, maar eigen eten en drinken meenemen mag.

Voor uw veiligheid

  • Er geldt een vaarverbod bij:

Privacy

  • Uw telefoonnummer en e-mailadres worden gebruikt voor het toezenden van kaarten, reserveringen, annuleringen of vragen over een rondvaart.
 

Volledige Algemene Voorwaarden

  1. Reguliere Vaarten
  • Rondvaarten zijn te boeken voor één of meerdere personen, tot maximaal 12 personen per reservering.
  • Reserveren kan via internet (tot 1 uur voorafgaand aan de vaart) of telefonisch.
  • Aanmelden bij de boot zelf is mogelijk.
  • Passagiers (ook groepen) dienen 30 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. Bent u later, neem dan telefonisch contact op.
  • Huisdieren zijn toegestaan mits aangelijnd.
  • Roken aan boord is verboden.
  1. Weersomstandigheden
  • Bij weersomstandigheden die de rondvaart belemmeren of onmogelijk maken, beslist de schipper of er gevaren wordt.
  • Bij windkracht boven 8 Beaufort wordt nooit gevaren.
  • Ook bij minder wind kan de schipper besluiten niet te varen.
  • Overmacht en onvoldoende deelname kunnen leiden tot annulering of wijziging van de vaart.
  1. Gedrag en Aanwijzingen
  • De schipper mag passagiers die zich misdragen of in kennelijke staat verkeren van boord verwijderen.
  • Volg altijd de aanwijzingen van Het Sop B.V. of haar medewerkers op.
  • De schipper kan de vaarroute wijzigen bij slechte weersomstandigheden of stremmingen.
  1. Vertragingen en Wachttijden
  • De boot vertrekt op het geplande tijdstip; er wordt niet gewacht bij reguliere vaarten.
  1. Betaling
  • Groepsvaarten: betaling op de dag zelf, tenzij anders afgesproken.
  • Reguliere vaarten: vooruit, per pin of contant.
  • Betalingen op de bankrekening van Het Sop B.V. na ontvangst factuur.
  • Bedragen dienen in één termijn te worden voldaan.
  • Eventuele incassokosten zijn voor rekening van de cliënt.
  1. Annulering door Cliënt
  • Annulering kan schriftelijk, telefonisch of per mail (voorzien van datum).
  • Op verzoek kan tot 24 uur voor afvaart de rondvaart verzet worden naar een andere datum/tijdstip (telefonisch, onder voorbehoud van beschikbaarheid).
  1. Aansprakelijkheid Het Sop B.V.
  • Niet aansprakelijk voor schade aan/verlies van eigendommen van cliënt; alles is op eigen risico.
  • Niet aansprakelijk voor letsel, behoudens grove schuld/opzet.
  • Niet aansprakelijk voor schade bij betreden van steiger of boot.
  • Niet aansprakelijk voor vertraging bij afvaart of tijdens rondvaart.
  • Aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade en maximaal het verzekerde bedrag of het factuurbedrag.
  • Niet aansprakelijk voor verloren voorwerpen.
  1. Aansprakelijkheid Cliënt
  • Cliënt is aansprakelijk voor door hem/haar veroorzaakte schade aan eigendommen van Het Sop B.V. of derden.
  • Activiteiten zijn voor eigen risico.
  • Cliënt vrijwaart Het Sop B.V. voor schadeclaims door derden.
  1. Aansprakelijkheid Algemeen
  • Geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade, behalve bij aantoonbare opzet/grove schuld.
  • Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van ouders/begeleiders en tot 14 jaar altijd onder begeleiding.
  • Geen restitutie bij overmacht.
  1. Klachten
  • Klachten binnen 2 dagen na de rondvaart schriftelijk (per e-mail) indienen.
  • Mondelinge of te late klachten worden niet in behandeling genomen.
  1. Veiligheid
  • Volg altijd de aanwijzingen van schipper/gids op.
  • Bij niet opvolgen kan de vaart worden afgebroken zonder recht op restitutie.
  • Overschrijding van het maximaal aantal passagiers: overtollige personen kunnen worden geweigerd.
  1. Gevonden/Verloren Voorwerpen
  • Gevonden voorwerpen kunnen bij de gids of schipper worden afgegeven.
  • Het Sop B.V. bewaart gevonden voorwerpen maximaal een maand.
  • Ophalen kan na legitimatie.
  1. Toepasselijk Recht
  • Uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  • Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Alkmaar.
 

Bijlage: Extra Verkoopvoorwaarden en Informatie

  • Kaarten zijn te koop bij het loket of online. Online betaalt u met de gewenste methode; bij het loket kan dit per pin, creditcard of contant.
  • Annulering door de gast: tot 24 uur voor afvaart kan telefonisch een nieuwe datum/tijdstip worden afgesproken (onder voorbehoud van beschikbaarheid).
  • Bij annulering door de gast worden administratiekosten in rekening gebracht (zie artikel 9).
  • Bij annulering door Het Sop B.V. (bijvoorbeeld door slecht weer, onvoorziene omstandigheden of te weinig deelname) wordt de vaart verzet of het ticket terugbetaald.
  • Alle vaarten zijn afhankelijk van “weer en weder dienende”; de schipper en gids bepalen of een rondvaart doorgaat.
  • Het Sop B.V.  behoudt zich het recht voor om de tocht bij omstandigheden met een andere boot (“De Anna” of “Het Sop”) uit te voeren. Het bezoek aan de zeehonden blijft altijd onderdeel van de tocht. Dit geld niet voor de “Sop Speedy”
  • Wij wensen u een prettig verblijf op Het Sop en een goede vaart[1].